Van het Novotel kwam de opdracht een (schaduw)ontwerp te maken voor de renovatie van de begane grond van het hotel, waarin een bar, restaurant, vergaderzaal en lobby. Met dit ontwerp zullen de gasten op elk moment en voor iedere activiteit, zich in deze ruimten goed voelen.
Het interieur van de publieke ruimten op de begane grond was sterk verouderd. De vraag was om deze up-to-date te maken zodat het beter aan zou sluiten bij de innovatieve en internationale uitstraling van het Novotel merk. Op basis van een grondige analyse van de omgeving, de verschillende doelgroepen en het merk, is er een duidelijk concept neergezet.
De slogan ‘designed for natural living’, wat zoveel beoogt als ‘het je van nature goed voelen’ is de kern van het concept.
De vertaling hiervan is uitgesplitst naar drie situaties of ‘momenten’ … onderweg, … ontmoeting, … ontspanning, met als metafoor het park. De juiste routing en beleving komen in het ontwerp naar voren met meerdere eyecatchers, waaronder de bar met het silhouet van een boom, een lange tegelwand met led-verlichting en een verrassende oplossing voor de mobiele wanden.
Op 16 februari 2011 studeerde Véronique Topper af met een succesvolle eindpresentatie van dit project.