Brabant Water in ’s-Hertogenbosch wil haar medewerkers een werkplek bieden die ondersteunend is aan hun werk. Topperprojecten heeft een omgeving gecreëerd waarin medewerkers afhankelijk van hun werkzaamheden naar eigen keuze een geschikte werkplek kunnen kiezen.
Met deze toekomstgerichte aanpak resulteerde dit in een pilot-project voor de afdeling Klantenservice. In een workshop met de gebruikersgroep en een aantal vervolgbijeenkomsten zijn we gekomen tot een nieuwe inrichting waarbij rekening is gehouden met de behoeften en werkprocessen van de medewerkers. Met deze pilot wordt op de afdeling geproefd aan een andere manier van werken; mobiliteit, tijd- en plaatsgebondenheid, invloed van omgeving op welbehagen en de productiviteit. NB. Op 17 juni 2013 vond de officiële opening plaats van de afdeling.
De afdeling heeft naast de standaard flexplekken, een centrale semi-transparante ruimte met loungewerkplekken waar men kan samenwerken en twee aparte concentratieruimten. Met een hoge tafel is een speciale afdelingsoverlegruimte gecreëerd en er zijn zithoekjes voor informele 1-op-1 overleggen. Elke activiteit heeft een eigen kleur en dit is in overleg met Facilitaire Services en de afdeling Communicatie vastgelegd in een interieurhuisstijl. In dezelfde periode is dit ontwerp doorgetrokken in het aangrenzende callcenter.