De opleiding Communicatie van Fontys Hogeschool Economie & Communicatie in Eindhoven had voor het faciliteren van hun nieuwe onderwijsmethode behoefte aan een nieuwe inrichting van het onderwijsgebied. Op basis van de nieuwe onderwijsvisie ontwierp Véronique in samenwerking met de opleidingsmanager en docenten een open werkgebied voor studenten. In de ‘working labs’ zijn verschillende plekken gecreëerd om zelfstandig en in groepjes te kunnen werken. De drie open ruimten zijn zo opgezet dat docenten hier kort centrale instructies kunnen geven. Deze gebieden worden gescheiden door een aantal kleinere overlegruimten. Ook is er een hoektribune aanwezig waar studenten hun werk aan elkaar kunnen presenteren. Een veel voorkomend onderdeel van het onderwijs dat hier gegeven wordt.
Belangrijk aandachtspunt bij het ontwerp was voldoende wandruimte voor het ophangen en tentoonstellen van studentwerk. Hiervoor is goed gekeken naar de verdeling van gesloten en glazen wanden. Op de gesloten wanden is een patroon aangebracht met bulletinboard, whiteboard en planken om structuur en rust in de presentatie van het werk aan te brengen.
Dit concept is inmiddels uitgerold naar verschillende andere opleidingen in het gebouw. Het project maakt onderdeel uit van de aanbesteding van Fontys Hogescholen van Bossche Studio’s, de combinatie van drie zelfstandige interieurontwerpers waar Véronique Topper deel vanuit maakt.