Deze leverancier van tandarts supplies wilde de noodzakelijke renovatie gebruiken om medewerkers fysiek dichter bij elkaar te brengen en ontmoeten te stimuleren.
Met een strak budget is een open en transparante omgeving gerealiseerd met volop communicatie- en interactiemogelijkheden. Een analyse van de afdelingsstructuur en de communicatieprocessen vormt de basis voor het ontwerp van de inrichting van het kantoorgedeelte. De werkvloer is opgedeeld in een aantal groepen van bureaueilanden voor elke afdeling. Deze worden gescheiden door diverse alternatieve ruimtes, zoals de fuchsia lounge voor informeel overleg, groene concentratiewerkplekken en vergaderkamers in verschillende frisse huisstijltinten. De opvallende tinten zijn een sprekende tegenhanger van de kalme en zakelijke basis van de blauwe scheidingswandjes van bureaus en vloerbedekking.
De inrichting van de showroom geeft antwoord op de vraag: Hoe creëer je een inrichting die is afgestemd op de klant, maar niet te steriel oogt? Door onder meer het toepassen van de blauwe huisstijltinten in een spannend patroon van de vloerbedekking en het gebruik van accenten van de huisstijlkleuren geel, groen en fuchsia. Aangevuld met een combinatie van houtstructuur en helder wit in de kasten en pantry, oogt het geheel professioneel, fris en energiek. Klanten krijgen een warm welkom in het ontvangstdeel met de frisse kleuraccenten en een pvc-vloer met houtstructuur.
Topperprojecten is voor dit project ingeschakeld door Martin Ritter van H&R specialists. De drie-eenheid van opdrachtgever, specialist bedrijfshuisvesting en interieurarchitect leidde (opnieuw) tot inspirerende discussies met passend resultaat.